A vendégek, bárhol és bármilyen környezetben éttermi kiszolgálást kell kapjanak

A Katlan Catering vezetőjét, Varga Lászlót, Lacit sokan ismeritek és szeretitek. Idén tíz éve már, hogy a Katlan csapatot erősíti. Sokszor csak bámuljuk, hogy milyen energiával dolgozik és nincs olyan probléma, kérdés, felvetés, amire ne találna szinte rögtön egy tökéletes megoldást. Vagy kettőt.

 

Mióta foglalkozol vendéglátással?

Tulajdonképpen kisgyerek korom óta. Vendéglátós család vagyunk, apukám és nagypapám is ezt a szakmát választotta, ebben nőttem fel. Nagypapám volt annak idején a Balaton Cukrászda üzletvezetője, sok időt töltöttem ott. Szerettem a nyüzsgést, nézni a papámat munka közben, figyelni a vendégeket és találgatni vajon ki mit kér majd. Kamasz éveimben már nyaranta dolgoztam, tizennyolc éves koromtól pedig mondhatom, hogy ez a hivatásom. Az iskola elvégzése után jöhetett a gyakorlat, kezdőként a Gundel Étteremben tanultam a vendéglátás titkait, majd dolgoztam a Bónus Party Service-nél és étteremvezetőként az Articsókában.

 

A Katlan csapathoz tíz évvel ezelőtt hívtak, azóta itt vagyok. A Catering Divíziót vezetem, ami azt jelenti, hogy az üzleti rendezvények, a nagyobb családi rendezvények, a céges családi napok és szabadtéri rendezvények tartoznak a kezem alá.

 

Tíz év az sok idő. Ezek szerint szereted.

Nagyon. A Katlan csapat különleges, családias és egyben szakmai közösség. Mind egyformán gondolkozunk a vendéglátásról, ez a közös szenvedélyünk. Emellett van tere az egyéniségek kibontakozásának, egyedi gondolatoknak, ötleteknek, így tudunk egymástól is tanulni, folyamatosan fejlődni.

 

Kedvenc pillanat?

Nagyon sok van. Ha most hirtelen kell mondanom egyet, akkor egy kapolcsi emlék jut eszembe, hosszú évek óta dolgozunk a kitelepülős csapattal a Művészetek Völgyében. Az egyik évben szerveztünk egy külön catering részt a művészeknek, előadóknak, igen megható volt, amikor Márta István, Palya Bea, Hobo, a szervezők és a fellépők közös énekkel köszönték meg a munkánkat. A következő évben pedig, bár viccelődésnek indult, a Művészetek Völgye díszpolgára lettem. Az erről szóló oklevél azóta is Katlan Tóni Vendéglőjének falát díszíti, mindig szívmelengető érzés ránézni.

 

Nehéz pillanat?

Az első ezer fős ültetett rendezvényemet sosem felejtem el, pedig már szinte ennek is tíz éve. Prominens vendégeket vártunk, gondosan terveztünk, alaposan előkészültünk. Sok hirtelen nehézség merült fel és nagyon izgultam, hogy meg tudjuk-e csinálni a feladatokat. Mindent megoldottunk, végül remekül sikerült, de emlékszem a rendezvény végén percekig csak álltam szótlanul, soha ilyen erősen nem éreztem, ahogy a feszültség feloldódik bennem, ezután egyszerre voltam megkönnyebbült, boldog és büszke.

 

Mi a legjobb a munkádban?

Csapatmunka és egyéni kihívás is. Nagyon fontos a csapat összhang, a közös cél, az egymásra hangolódás, ettől lesz a rendezvénynek is kellemes ritmusa. Egyszerre kell rendezvényszervezőként, projekt koordinátorként, vendéglátósként és vezetőként működnöm, irányítanom a többiek munkáját. Összetett feladat, de pont emiatt lehetetlen megunni. A rendezvényeket alapos előkészület és rengeteg munka előzi meg. Tervezés, beszerzés, logisztika, a megfelelő emberek kiválasztása, felkészítése. Az esemény kezdetére minden és mindenki a helyén kell legyen, hogy a vendégek kényelmét szolgálja. Fantasztikus érzés, amikor eljön ez a pillanat, hogy tényleg minden és mindenki a helyén van, már csak a vendégeket várjuk. A munka látványos része ilyenkor kezdődik, de mi már titkon tudjuk, hogy rendben vagyunk. Azt is szeretem, hogy azonnali visszajelzést is kapunk arról, hogyan dolgozunk. A sok év tapasztalata megtanított rá, hogyan mérhetem fel tekintetekből, mosolyokból, a vendégek viselkedéséből, hogy mennyire elégedettek, erre különösen figyelek minden alkalommal. Az elégedett vendégek tesznek minket is elégedetté és töltenek fel energiával egy kimerítő nap után.

 

Mitől jó egy catering szolgáltatás?

Azt mondanám, hogy a vendégek, bárhol és bármilyen környezetben is van az adott rendezvény, éttermi kiszolgálást kell kapjanak, itt gondolok az ételek minőségére, mennyiségére, a terítésre, a díszletre, a felszolgálásra, mindenre. Szakmaiság, rugalmasság és alázat szükséges ehhez a mi részünkről és hát olvasni kell a sorok között és a gondolatokban.:) A partnereink azért szeretnek minket és térnek vissza hozzánk újra meg újra, mert nem csak szigorúan a megrendelőn szereplő sorokat valósítjuk meg, hanem szakmai szemmel, figyelmességgel és nyitottsággal felmérjük, hogy milyen nehézségek merülhetnek fel a megvalósítás során, amire ők esetleg nem gondoltak, ezeket hogyan előzhetjük meg, mi az, amit végeredményben látni és kapni szeretnének, ez alapján teszünk javaslatokat és a helyszínen is rugalmasan reagálunk az eseményekre.

2017-06-19T11:48:54+00:00